דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי להתאמן עם מוסיקה? 

מאת    [ 05/08/2015 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2676 פעמים ]

 

קודם כל הסתייגות: אינני ספורטאית דגולה כלל וכלל. התחלתי לעשות ספורט באופן קבוע לפני כמה שנים. אני שוחה 2-3 פעמים בשבוע, רצה גם 2-3 פעמים בשבוע ולפני כחצי שנה התחלתי ללכת לחדר כושר. בשנת 2014 רצתי חצי מרתון הראשון והיחיד בינתיים שלי במרתון ירושלים. מאז אני רצה 10K. כתבתי בעבר שני פוסטים על ריצה: כיצד התחלתי לרוץ: המדריך למתחילים  ו-10 עצות לרצים: המשך המדריך למתחילים שלא מוותרים.

אוזניות בראש שלך

בכל מקום אני רואה אנשים מתאמנים עם אוזניות. בתחילת דרכי ניסיתי גם לרוץ עם מוסיקה. הסיבות לכך ברורות: ריצות ארוכות זהו ספורט מונוטוני, קשה ויכול להיות משעמם. מוסיקה נותנת קצב, מעלה מוטיבציה ומשיחה את הדעת. למרות זאת, אני רוצה להמליץ כאן לא להתאמן עם אוזניות.

חיבור בין ראש לגוף

קודם כל, רוב המכריע של אנשים מבוגרים עושים ספורט בשביל להתחבר לגוף ולשמור על כושר. אוזניות עושות בדיוק ההיפך: הן מנתקות את הראש מהגוף. כך שרובנו, יושבי הכסאות ועובדי הראש, מבזבזים את ההזדמנות הכמעט יחידה שלנו לחבר ביניהם ולהקשיב לתחושות הגוף.

שיפור ביצועים

יכולת ההקשבה שלנו מוגבלת. כאשר אנחנו מרוכזים במשהו אחד, שאר הדברים נסוגים. אותו דבר בספורט. אם החלטתם כבר להפעיל את גופכם, כדאי גם להוסיף את הראש לפעילות. יש המון דברים שדורשים תשומת לב בזמן האימון: התחושות בגוף, התנועות, הנשימות, הטכניקה שלכם. אם כבר אתם רצים או שוחים או עושים פעילות ספורטיבית אחרת, אתם בוודאי רוצים גם להשתפר. וכמו בכל דבר, כדי להשתפר צריך להשקיע בכל הנ"ל. בלי תשומת לב לתנועות ולטכניקה, השיפור לא יהיה משמעותי. ראיתם פעם ספורטאי רציני שמתאמן עם אוזניות?

היכרות ושליטה בגוף

הקשבה לתחושות ומודעות לגוף תביא אתכם סוף סוף להיכרות איתו, ועם הזמן, אף תשפר את יכולת השליטה שלכם בגופכם. רק כאשר הראש משתתף בתהליך אפשר לקרוא לפעילות גופנית 'אימון'. כולכם בוודאי יודעים שתפקיד מרכזי בהישגים ובהצלחות שלנו שייך למצבנו המנטלי. זאת עוד סיבה לא לנתק את הראש עם האוזניות אלא להשתמש בו בזמן האימונים בשביל שהאימונים יהיו יותר איכותיים.

זמן מנוחה

אם אתם מתאמנים לפחות כמה חודשים וכבר נכנסתם קצת לכושר, בזמן של אימונים קלים הראש שלכם יוכל להתאוורר ואחרי 10-15 דקות של שחייה או ריצה, פעילות פיזית הופכת לפעילות מדיטטיבית. זה לעולם לא יקרה אם אתם מקשיבים למוסיקה או לרדיו. זאת תחושה נפלאה ומומלצת שנותנת מנוחה ורגיעה אמיתית למוח.

זמן יצירה

הרבה פעמים בזמן של ריצה או שחייה קלה וארוכה, המחשבות בהתחלה מסתובבת בראש באופן כאוטי ואירועי היום לא מרפים. אבל אחרי כרבע שעה, המוח מתחיל להירגע והמחשבות מתבהרות. ואז פתאום אתם מרגישים שיכולת החשיבה שלכם מתחדדת. רוב הפתורנות והרעיונות היצירתיים שלי באים אלי בדיוק ברגעים האלה. זוהי תרופה מספר אחת לכל אלה שחושבים שהם לא יצירתיים. לרוב, אנשים פשוט לא נותנים למוח שלהם מספיק זמן פנוי לפעילות עצמאית מחשש משיעמום.

לסיכום

אנחנו כבר לא רגילים להישאר לבד עם הראש שלנו. אנחנו מפציצים אותו ללא הפסקה בטריגרים חיצוניים: שיחות טלפון, אינטרנט, טלוויזיה, רדיו, מוסיקה, בעיות, וכו'. פעילות ספורטיבית קלה, זאת כמעט ההזדמנות האחרונה שלנו לתת למחשבות שלנו לעוף. נצלו אותה.

אך גם בזמן מאמץ ספורטיבי רציני, מי שרוצה לשפר את הביצועים, לא יוכל להגיע להישגים משמעותיים ללא ריכוז ובהשחת דעת שמביאות האוזניות.

לכן, ההמלצה שלי: תשאירו את האוזניות בתיק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב